Tohle téma je v naší zemi omílané pořád dokola. Drahé silnice a dálnice. Je dobře známo, že české silnice a dálnice rozhodně nepatří k nejlevnějším na světě. Člověk by si mohl říci, že když jsou naše komunikace dražší, tak jsou i lepší. I kdeže. Kamkoliv člověk přijede, mají mnohem lepší silnice a dálnice než my (míněno západní země - balkán a východ bývá trochu o něčem jiném, byť třeba v Chorvatsku jsem se taky potkal s parádními cestami). Přitom mzda rakouského dělníka je cca 2 - 3x vyšší než u českého dělníka a materiál v Rakousku určitě dražší nebude. Takže proč potom rakouská firma staví u nás dráže a hůře? Protože v Čechách si nikdo moc neláme hlavu s výběrovými řízeními, s činností architektů, kteří (placeni z ceny stavby) jsou schopni vytvořit 3 sjezdy z dálnici k vesnici o 50ti chalupách a vůbec něčím jako je kontrola, nebo dokonce reklamace stavby. Celé je to začarovaný kruh tahání miliard z kapes nás všech. Jenže co dělat, když vláda rozpočtové odpovědnosti a potírání korupce nevygenerovala jediný zákon, který by tuto mašinérii mohl zastavit?

Odkaz na článek: Stavby silnic a dálnic v Česku - Padělky ohrožují bezpečnost řidičů.